Zakładanie konta
Rejestracja użytkownika
Konto użytkownika zakładane jest po rejestracji w bazie grantów https://granty.icm.edu.pl/.
-
Po wejściu w zakładkę Zarejestruj się, w pasku Menu z lewej strony, wypełniamy kolejne pola formularza Rejestracja użytkownika:
- Wybieramy z rozwijanej listy Instytucję naukową/Jednostkę naukową. - Jeśli jednostki naukowej użytkownika nie ma na liście rozwijanej, należy ją dodać do bazy wybierając opcję Dodaj instytucję/jednostkę. Wykonuje się to w dwóch krokach: w pierwszej kolejności dodaje się instytucję główną np. Uniwersytet Warszawski, a potem jednostkę w instytucji np. Wydział Geologii. Dodanie jednostki wykonujemy wybierając najpierw z listy dodaną przed chwilą instytucję główną oraz opcję dodaj jednostkę do instytucji.
- Telefon - istotne jest wprowadzanie aktualnego kontaktu do użytkownika
-
Login - przy pierwszym logowaniu do bazy należy wprowadzić adres e-mail użytkownika np.imienazwisko@domena_uczelni. - Na podany adres mailowy, od razu po zakończeniu rejestracji, wysyłane jest hasło z dostępem do bazy
Uwaga: Jeśli mail z hasłem nie przyszedł w przeciągu 15 minut, sprawdź w pierwszej kolejności czy nie znalazł się w katalogu SPAM Twojego konta.
Rejestracja w systemie NIE JEST równoważna z otwarciem konta w ICM.
-
Po otrzymaniu maila logujemy się ponownie do bazy grantów adresem mailowym i otrzymanym hasłem.
- Zakładamy grant obliczeniowy zgodnie z informacją Jak przygotować wniosek o grant obliczeniowy - Warunkiem koniecznym otwarcia konta w ICM jest posiadanie grantu obliczeniowego.
-
W zakładce Uzyskaj konto ICM (zostań realizatorem grantu), wybierz numer ID grantu oraz zaproponuj swój login. Proponowany login będzie służył równocześnie jako login do:
- bazy grantów,
- na maszyny ICM,
- adres poczty elektronicznej.
Login powinien:
- składać się z maksymalnie 8 znaków,
- zawierać wyłącznie małe litery alfabetu łacińskiego lub cyfry,
- pierwszym znakiem musi być litera,
-
nie należy używać znaków przestankowych np.
,._\!?
-
Sugerujemy aby loginy były pochodnymi od nazwiska i imienia użytkownika np. jkowalski (pierwsza litera imienia oraz nazwisko).
Aktywacja konta
Aktywacja konta nastąpi równocześnie z uruchomieniem grantu obliczeniowego.
Użyteczne komendy dotyczące konta
Po zalogowaniu, użytkownik możne uzyskać podstawowe dane o swoim koncie używając kilku poniższych komend:
finger
- udostępnia podstawowe dane o użytkowniku (z wyjątkiem informacji o poczcie elektronicznej),id
- udostępnia dane o użytkowniku, jego uid, gid i nazwy grup do których należy,groups
- udostępnia listę grup, do których należy użytkownik,limit
- limity nałożone na procesy użytkownika,getent group | grep numer grantu
- informacje o wszystkich użytkownikach którzy uzyskali dostęp grupy/grantu (zamiast numer grantu nalezy podać np.G54-0,ls
- informacje o plikach w katalogu użytkownika.