Jak wystąpić o grant obliczeniowy
System obsługi grantów obliczeniowych ICM (IcmGrants)
Grant obliczeniowy przyznawany jest Kierownikowi grantu na podstawie Wniosku o przyznanie grantu obliczeniowego ICM. Do wygenerowania wniosku oraz dalszej obsługi grantu należy posłużyć się systemem obsługi grantów obliczeniowych ICM dostępnym przez stronę https://granty.icm.edu.pl/IcmGrants.
System pozwala na:
- składanie wniosków o otwarcie konta użytkownika w ICM
- składanie wniosków o grant obliczeniowy w ICM
- dodawanie współwykonanwców do grantu
- wprowadzanie informacji w toku realizacji grantu:
- dodawanie corocznych sprawozdań z grantów
- umieszczanie publikacji oraz informacji o referatach utworzonych na podstawie obliczeń prowadzonych na maszynach ICM
Jak przygotować wniosek o przyznanie grantu obliczeniowego
Uwaga!!! Wniosek o grant na systemie Crey (Okeanos) dostępny jest na stronie konkurs Okeanos
Uruchamianie Grantów na serwerach Hydra, Topola, Boreasz, Nostromo
Po wejściu na stronę https://granty.icm.edu.pl/IcmGrants należy:
-
zalogować się (login i hasło zgodnie z danymi ustalonymi przy rejestracji)
-
przejść do zakładki Utwórz grant
-
wypełnić kolejne pola formularza Dodawanie Grantu:
-
tytuł projektu zgodny z tematem planowanych obliczeń,
-
wybrać dziedzinę nauki ( lub wprowadzić własną zaznaczając opcję inne i wypełniając pole tekstowe),
-
wybrać oprogramowanie, które będzie wykorzystywane przy obliczeniach, z rozwijanej listy (w przypadku używania własnego skryptu pozostaw na liście oprogramowanie ABINIT),
-
podać wymagania sprzętowe np liczbę procesorów, niezbędną pamięć, zasoby dyskowe czy serwer obliczeniowy,
-
wpisać wymagania dodatkowe (np.konfigurację systemu, sieci itp.),
-
zaznaczyć zasoby z których grant chciałby korzystać.
-
przewidywany czas trwania grantu (wskazane jest aby po tym czasie utworzyć nowy grant obliczeniowy dla kontynuacji lub nowych obliczeń, a poprzedni grant zgłosić do zamknięcia.
-
słowa kluczowe dla projektu i technik obliczeniowych (obydwa pola mogą być wykorzystywane przy wyszukiwaniu grantu)
- streszczenie (powinno zawierać przynajmniej kilkanaście zdań opisujących tematykę grantu oraz planowanych obliczeń, w tym także uzasadnienie wykorzystania komputerów dużej mocy do realizacji grantu. Prosimy o NIE wprowadzanie w sprawozdaniu apostrofów, wyboldowania tekstu, italic'i itp).
- poparcie (doktorantów uruchamiające grant na potrzeby prowadzenia obliczeń w ramach doktoratu, prosimy o podanie danych opiekuna naukowego, który akceptuje uruchomienie grantu obliczeniowego)
-
-
W tym miejscu należy zatwierdzić dane
- Uwaga: jeśli dane nie zostały zatwierdzone, tzn nadal widoczny jest Dodawanie Grantu zamiast nowego formularza Dodawanie użytkownika oznacza to, że w którymś z wypełnianych pól jest za długi teks. Informacja o tym pojawia się czarną czcionką, zaraz po nazwie danego pola.
-
Po zatwierdzeniu danych pojawia się formularz Dodawanie użytkownika do grantu (Uwaga: opcje dodawania użytkowników do grantu będą dostępne również po zatwierdzeniu grantu). Więcej informacji o wypełnianiu pól formularza nowego użytkownika oraz wybraniu z listy już istniejącego użytkownika znajduje się w rozdziale Jak dodać współwykonawców do grantu.
UWAGA: Będąc kierownikiem nie stajesz się automatycznie jego realizatorem. Aby móc zacząć prowadzić obliczenia dla grantu musi mieć on przypisaną osobę posiadającą konto w ICM. Można dodać do grantu osobę już posiadającą konto ICM, zgłosić wniosek o dodanie nowego realizatora oraz dodać siebie jako realizatora grantu. Jeśli kierownik grantu nie doda siebie jako realizatora, to nie zostanie utworzone dla niego konto użytkownika z dostępem do maszyn ICM.
- Następnie dodajemy do grantu CV kierownika jako plik PDF.
- W ostatnim kroku generujemy formularz grantu opcją Wyświetl plik PDF zgłoszenia grantu.
Uruchomienie grantu
Po wypełnieniu formularza i wygenerowaniu formularza grantu, należy:
-
zapoznać się z regulaminem użytkownika,
-
podpisać formularz grantu (podpis kierownika) oraz formularze nowych użytkowników (podpis użytkowników),
-
odesłać skan formularza na adres pomoc(monkey)icm.edu.pl.
Razem z grantem należy przesłać formularze użytkowników (w tym kierownika grantu) dodanych do grantu, które są dostępne przy oknie Lista propozycji realizatorów, przy loginach użytkowników (pliki PDF). Grant zostanie uruchomiony w ciągu 5 dni roboczych od wpłynięcia formularza. W celu uruchomienia dostępu do poszczególnych maszyn należy wysłać dodatkowo mail na adres pomoc(monkey)icm.edu.pl.
Jak dodać współwykonawców do grantu
Kierownik grantu, po wejściu w zakładkę Moje granty i wybraniu właściwego grantu z listy, może dodać do grantu kolejnych współwykonawców:
-
dodanie współwykonawcy, który nie posiada konta w ICM,
-
Wybieramy opcję dodaj użytkownika do grantu oraz w formularzu wprowadzamy wszystkie dane. Należy zwrócić szczególną uwagę na pola formularza:
- Dodaj instytucję/jednostkę - Możliwe jest wybranie instytucji z podanej listy. Jeśli jednak instytucji nie ma na liście, przy wprowadzaniu nowej, należy to zrobić w dwóch krokach: najpierw dodać instytucję główną np. Uniwersytet Warszawski, a potem jednostkę w instytucji np. Wydział Geologii. Dodanie jednostki wykonujemy wybierając najpierw z listy dodaną przed chwilą instytucję główną oraz opcję dodaj jednostkę do instytucji.
- Telefon - istotne jest wprowadzanie aktualnego kontaktu do użytkownika,
- Email - adres mailowy najczęściej używany, na który zostanie wysłane hasło dostępu do konta użytkownika.Uwaga:nie może to być adres ...@icm.edu.pl, gdyż nie będziemy wtedy mieli jak odczytać przesłanego hasła,
- Login - używany będzie jako dostęp do bazy grantów oraz maszyn w
ICM jak również podstawowy adres skrzynki mailowej w icm np.
login@icm.edu.pl. Powinien składać się z przynajmniej 8 liter,
ewentualnie cyfr (zgodnie z przyjętą polityką login nie powinien
zawierać żadnych znaków np
.,-)
,
- dodanie współwykonawcy który posiada konto w ICM (np. jest
kierownikiem/współwykonawcą innego grantu):
- Wybieramy opcję dodaj istniejącego użytkownika do grantu oraz z listy użytkowników wybieramy współwykonawcę grantu, klikają na nazwisko. Użytkownik zostanie automatycznie dodany do listy współwykonawców grantu po kliknięciu opcji Wróć do dodawanego grantu. Dla użytkownika istniejącego w bazie istotne jest dodatkowo zgłoszenie na adres informacji o dostępie do wybranych maszyn w ICM oraz oprogramowania.
Zadania kierownika grantu
Kierownicy grantu, po uruchomieniu grantu, powinni:
- weryfikować informacje o współwykonawcach swojego grantu np. zgłaszać do zamknięcia konta osób z którymi zakończyli współpracę, poprawiać dane kontaktowe,
- aktualizować streszczenie grantu w miarę rozwoju obliczeń naukowych
- zmieniać dane o instytucji naukowej, w przypadku jej zmiany przez kierownika lub współwykonawców grantu
- przestrzegać zasad dotyczących licencji
- zamieszczać w bazie grantów publikacje naukowe dotyczące projektu,
- zamieszczać w publikacjach związanych z grantem obliczeniowym następującą informację:
Obliczenia zostały wykonane przy wsparciu Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego (ICM) Uniwersytetu Warszawskiego w ramach grantu obliczeniowego nr Gxx-xx
lub
'''This research was carried out with the support of the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling (ICM), University of Warsaw, under grant no Gxx-xx '''
- raz w roku dokonywać rozliczenia grantu
- raz w roku uczestniczyć w Sesji Sprawozdawczej Użytkowników KDM w ICM, o której informacje rozsyłane są drogą mailową.
Kilka grantów obliczeniowych
Kierownik grantu może posiadać kilka grantów obliczeniowych w ICM. Nowe granty powinno się otwierać w sytuacjach gdy:
-
kończy się przewidywany czas trwania grantu, podany w formularzu zgłoszenia grantu (maksymalnie 24 miesiące)
- przewidywany czas trwania grantu można znaleźć w bazie grantów, w zakładce moje granty, w części Szczegóły grantu,
-
planujemy prowadzić nowe obliczenia, niezwiązane z tematyką dotychczasowego grantu.